مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد طی نشست رسانه ای  :
فعالیت خود در زمینه کارهای پژوهشی و مسائل زیربنایی فرهنگی را حتی پیش از سمت مدیر کلی فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد عنوان کرد.

یزدفردا "نشست رسانه ای مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد شنبه 04/07/88 در محل پارک علم و فناوری استان یزد برگزار شد.
به گزارش یزدفردا بنابراعلام  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، در ابتدا نشست حجه الاسلام والمسلمین احمد عجمین ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس ، به بیانات بسیار مهم مقام معظم رهبری در نماز عید فطر اشاره نمود و بر وحدت و همدلی همه گروهها و جریانات سیاسی برای پاسداری و امانت داری از خون شهدا تاکید کرد.
حجه الاسلام عجمین گفت : امیدوارم در دهه چهارم انقلاب اسلامی وفاق و همدلی در همه ارگانها و نهادهای دولتی و غیردولتی حاکم شود و همه بتوانیم زیر بیرق اسلام وکشور به اهداف بلند و آرمانهایی که امام (ره) برای ما تعیین فرمودند برسیم.
وی در ادامه علت پذیرش مسئولیت فرهنگی استان را پیگیری و اجرای طرح مهندسی فرهنگی استان دانست و فعالیت خود در زمینه کارهای پژوهشی و مسائل زیربنایی فرهنگی را حتی پیش از سمت مدیر کلی فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد عنوان کرد.
حجه الاسلام والمسلمین عجمین محور اول اقدامات مسئولین فرهنگی استان در سه سال گذشته را مبانی مدیریتی اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر دانست و گفت : ایجاد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان یزد برای انجام کارهای اجرایی و ایفای نقش کارشناسی و نظارتی اداره کل و نیز تاسیس پژوهشکده اقتصاد و مهندسی فرهنگ استان در آینده ای نزدیک از جمله اقدامات انجام شده یا در حال اقدام در این راستا می باشد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد محور دوم اقدامات انجام شده را ساماندهی انجمن ها ، گروهها و موسسات فرهنگی و هنری دانست و دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر ، طرح ایجاد انجمن خبرنگاران و جهت دهی انجمن ها برای آموزش و اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری را از موارد انجام شده در این محور عنوان کرد.
حجه الاسلام عجمین محور سوم اقدامات مسئولین فرهنگی استان را در رابطه با فعالیت های فرهنگی و هنری انجام شده دانست و استفاده از اساتید مجرب موسیقی ، دریافت مجوز برای نشریات جدید استان ، افتتاح 5 سالن سینما تا پایان سال و عدم برپایی نمایشگاه های بی محتوا را موارد این محور برشمرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود نگاه مسئولین فرهنگی استان به شورای فرهنگ عمومی را نگاه ویژه دانست و گفت : روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها جایگاه والایی در شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها بعنوان دبیر شورا دارند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به فعالیت جهشی کانون فرهنگی و هنری مساجد استان گفت : کانون مساجد استان بصورت جهشی امسال وارد کار شد و از اول امسال تا کنون 50 کانون تاسیس شده و با تفاهمنامه ای که با ستاد عالی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد کشور انجام شده تا پایان سال 1400 بیش از 2300 کانون خواهیم داشت.
حجه الاسلام عجمین همچنین از تلاش مهندس فلاح زاده ، استاندار یزد ، در گره گشایی مشکلات کتابخانه مرکزی استان تشکر نمود و از پیشرفت به سرعت کار ساخت و ساز کتابخانه خبر داد.
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا